Servizi per la didattica
PORTALE DELLA DIDATTICA

Ecohydraulics: hydropower and aquatic ecosystems

01OPURW

A.A. 2018/19

Course Language

Italian

Course degree

Doctorate Research in Ingegneria Civile E Ambientale - Torino

Course structure
Teaching Hours
Lezioni 10
Teachers
Teacher Status SSD h.Les h.Ex h.Lab h.Tut Years teaching
Comoglio Claudio Professore Associato BIO/07 6 0 0 0 8
Teaching assistant
Espandi

Context
SSD CFU Activities Area context
*** N/A ***    
2018/19
PERIODO: NOVEMBRE - DICEMBRE Il corso si propone di illustrare un aspetto fondamentale dell'ecoidraulica: gli impatti degli impianti idroelettrici sugli ecosistemi acquatici. In particolare saranno approfonditi i criteri base per la progettazione delle relative misure mitigative: deflusso minimo vitale e passaggi per l'ittiofauna.
PERIOD: NOVEMBER - DECEMBER The aim of the course is to outline a significant issue of ecohydraulics: the impacts of hydropower plants on aquatic ecosystems. The basic criteria for designing the related mitigation measures, environmental flows and fish pass, are presented.
a. Gli impatti degli impianti idroelettrici sugli ecosistemi acquatici b. Criteri per la determinazione del deflusso minimo vitale c. Criteri per la progettazione di passaggi per l'ittiofauna
a. The impacts of hydropower plants on aquatic ecosystems b. Criteria for environmental flows definition c. Criteria for fish pass design
ModalitÓ di esame:
Exam:
Gli studenti e le studentesse con disabilitÓ o con Disturbi Specifici di Apprendimento (DSA), oltre alla segnalazione tramite procedura informatizzata, sono invitati a comunicare anche direttamente al/la docente titolare dell'insegnamento, con un preavviso non inferiore ad una settimana dall'avvio della sessione d'esame, gli strumenti compensativi concordati con l'UnitÓ Special Needs, al fine di permettere al/la docente la declinazione pi¨ idonea in riferimento alla specifica tipologia di esame.
Exam:
In addition to the message sent by the online system, students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) are invited to directly inform the professor in charge of the course about the special arrangements for the exam that have been agreed with the Special Needs Unit. The professor has to be informed at least one week before the beginning of the examination session in order to provide students with the most suitable arrangements for each specific type of exam.
Esporta Word


© Politecnico di Torino
Corso Duca degli Abruzzi, 24 - 10129 Torino, ITALY
Contatti