PORTALE DELLA DIDATTICA

PORTALE DELLA DIDATTICA

PORTALE DELLA DIDATTICA

Elenco notifiche



Real-Time and Embedded Systems II

01PALOQ

A.A. 2022/23

Course Language

Inglese

Degree programme(s)

Master of science-level of the Bologna process in Ingegneria Elettronica (Electronic Engineering) - Torino

Course structure
Teaching Hours
Lecturers
Teacher Status SSD h.Les h.Ex h.Lab h.Tut Years teaching
Co-lectures
Espandi

Context
SSD CFU Activities Area context
ING-INF/01
ING-INF/01
ING-INF/05
12
12
6
B - Caratterizzanti
D - A scelta dello studente
F - Altre attività (art. 10)
Ingegneria elettronica
A scelta dello studente
Abilità informatiche e telematiche
Elenco moduli obbligatori: • Electronic Design for Communications • Signal Processing technologies Elenco moduli a scelta: • 3-D and virtual Imaging (analysis and synthesis) • Formal specification and verification of systems • Security of Security Hardware • Applied Algorithm Design • Multimedia Technology • Internetworking architectures and protocols • Radio engineering • Practical Computer System Performance modeling
Required courses: • Electronic Design for Communications • Signal Processing technologies Restricted Courses: • 3-D and virtual Imaging (analysis and synthesis) • Formal specification and verification of systems • Security of Security Hardware • Applied Algorithm Design • Multimedia Technology • Internetworking architectures and protocols • Radio engineering • Practical Computer System Performance modeling
...
Gli studenti e le studentesse con disabilità o con Disturbi Specifici di Apprendimento (DSA), oltre alla segnalazione tramite procedura informatizzata, sono invitati a comunicare anche direttamente al/la docente titolare dell'insegnamento, con un preavviso non inferiore ad una settimana dall'avvio della sessione d'esame, gli strumenti compensativi concordati con l'Unità Special Needs, al fine di permettere al/la docente la declinazione più idonea in riferimento alla specifica tipologia di esame.
In addition to the message sent by the online system, students with disabilities or Specific Learning Disorders (SLD) are invited to directly inform the professor in charge of the course about the special arrangements for the exam that have been agreed with the Special Needs Unit. The professor has to be informed at least one week before the beginning of the examination session in order to provide students with the most suitable arrangements for each specific type of exam.
Esporta Word